Jabras nya lurar ger koll på träningen

Från hörlurstillverkaren Jabra kommer nu två trådlösa Special Edition-hörlurar med fokus på träning.

Jabra tillverkar bland annat hörlurar, headset och Bluetooth-ljudsystem till bilen. Nu släpper de två trådlösa Special Edition-lurar för sportiga användare som kommer med bättre passform, ljud och hållbarhet.

Sport Pulse Special Edition mäter användarens syreupptagningsförmåga utöver ovanstående förbättringar. Jabra släppte Sport Pulse 2014 och var då först med att inkludera en pulsmätare. Det är den som tillsammans med appen Jabra Sports Life som syreupptagningsförmågan (VO2 Max) kan mätas.

Användarna får också feedback direkt via lurarna om hur det går baserat på puls och dagsform. Appen visar sedan en mängd information efter avslutat träningspass.

De andra lurarna heter Sport Coach Special Edition och räknar automatiskt rörelser och övningar genom en rörelsesensor Jabra kallar för Trackfit.

#Jabra skickar med flera öronproppar, vingar och Comply Foam Tips. Ljudet har förbättrats med passiv brusreducering och kraftigare bas. Användare kan också se fram emot tre års svettgaranti.

Jabra Sport Pulse Special Edition har ett rekommenderat pris på 1 900 kronor, medan Jabra Sport Coach Special Edition kostar 1 500 kronor. De kommer till utvalda återförsäljare under det tredje kvartalet 2016.

Skriven av Ida Blix

Den här veckan pratar Ida Blix och Andreas Eklöv om Apples planer för eget videomaterial, rykten om Apple Watch, nya Nokia 8 och om Apples Smart Connector.

Det är fredag och det firar vi med att titta på den senaste filmen från en drönare som flugit över Apple Park.

Affinity Photo för Ipad såldes till en början till ett reducerat pris, men nu berättar utvecklarna att det lägre priset blir kvar.

Så här samma år som Iphone fyller tio år känns det helt rätt att testa era kunskaper om gamla klassiska mobiltelefoner. Hur många rätt får du?

Med några nya videoklipp demonstrerar Apple IOS 11-funktioner för Ipad och Ipad Pro.

Apple och Paypal är bara några exempel på företag som efter händelserna i Charlottesville i USA tar krafttag mot hatsajter.