Microsoft hånar Apple i ny reklam

I en ny reklamfilm skrattar Microsoft Surface åt konkurrenten Ipad som utger sig för att vara en dator.

Apple och Microsoft har en lång tradition av att kivas med varandra i sin reklam. Mellan 2006 och 2009 drev Apple regelbundet med sin konkurrent personifierad av komikern John Hodgman i en serie reklamfilmer, och på sistone har rollerna varit omvända när Microsofts hybrid Surface har utmanat Apples surfplatta Ipad.

I en ny reklamfilm får Ipad Pro ännu en släng av sleven. I filmen håller Apples platta en fest för att fira sitt nya tangentbord Smart Keyboard. Microsoft Surface spar inte på krutet när det gäller att rada upp saker som krävs för att vara en "vanlig dator", så som Intel-processor, styrplatta och Office-paketet.

Vad säger ni - har Microsoft rätt i sak, eller är reklamfilmen en orättvis attack mot en betydligt mer framgångsrik produkt? Lyssna också gärna på avsnitt 130 av 99mac:s poddradio, där Jakob Nilsson och Emil Åkered diskuterar och jämför sin Ipad respektive sin Surface.

Skriven av Jakob Nilsson
Kommentarer
31 svar

Den här veckan hos 99mac: Samsung Galaxy S8, Spotifys nya hårdvara och Office-assistenten.

1984 var det inte alla som var med på tekniktåget, till exempel inte programledaren för TV-programmet Dokument Utifrån.

Ett tidigare avsomnat Apple-projekt om Swish-liknande överföringar från konsument till konsument kan ha väckts till liv igen.

Under ett event i New York har Acer presenterat nya bärbara datorer och en hälsofokuserad smart klocka.

Det råder sannerligen ingen brist på läckra koncept för hur Apples produkter skulle kunna se ut, och det senaste konceptet gäller Macbook Pro.

Prestandasiffror från vad som påstås vara resultat för Apples kommande systemkrets A11 krossar allt motstånd i mätverktyget Geekbench.