Apples skolkampanj kör igång

Årets upplaga av Apples skolkampanj har nått Sverige, och studenter kan få trådlösa Beats-hörlurar på köpet.

Liksom förra året har #Apple dragit igång en kampanj för studenter, där de som köper en Mac eller IOS-enhet också får ett par trådlösa Beats-hörlurar på köpet.

För de som köper en Macbook, Macbook Air, Macbook Pro, Imac, Mac Pro eller Mac Mini ingår ett par Beats Solo 2 Wireless i valfri färg. Lurarna kostar normalt 2 690 kronor.

Den som köper en Ipad Pro, en Iphone 6, Iphone 6 Plus, Iphone 6S eller Iphone 6S Plus får istället ett par Powerbeats 2 Wireless, som annars kostar 1 790 kronor.

Kampanjen pågår fram till den 5 september i år och gäller i Apples fysiska butiker samt nätbutiken.

Skriven av Jakob Nilsson

Samsung följer upp den populära smartklockan Gear S2 där den större storleken och nya sensorer är de stora försäljningsargumenten.

Den nya appen TV i betaversionen av IOS 10.2 spelar inte egenrippade filmer och TV-program, men det kan handla om en bugg.

Facebooks kärleksaffär med sponsrade livevideor ser ut att ha varit kortvarig, och nu uppges fokus istället flyttas till förproducerat videomaterial.

Enligt Verizon använder tusentals personer fortfarande Note 7, och nu stoppar operatören samtal med den osäkra telefonen.

Komikern Jerry Seinfeld flyttar sin populära intervjuserie Comedians in Cars Getting Coffee till Netflix, och spelar dessutom in två exklusiva ståupp-shower.

Folkbildningen fortsätter, när podden Fulkultur pratar och tipsar om tecknade serier i vitt skilda genrer och ämnen.