Taylor Swift gör reklam för Apple

Artisten Taylor Swift har varit kritisk till strömmande musiktjänster, men verkar numera gilla Apple Music och deltar i en reklamfilm för tjänsten.

Artisten Taylor Swift väckte uppmärksamhet förra året när hon i ett öppet brev kritiserade Apple för att inte betala ut ersättning för musik som spelas under den gratis testperioden av musiktjänsten #Apple Music. Apple ändrade sig, och när Apple Music lanserades 30 juni förra året fanns Taylor Swifts populära album 1989 där.

Nu figurerar Swift också i en ny reklamfilm för musiktjänsten. Reklamen fokuserar på de handplockade spellistorna, med musik för varje situation. Taylor Swift har också lagt upp filmen på sitt Instagram-konto, där hon skriver att den är baserad på en sann händelse.

Kommentarer
1 svar

Veckans avsnitt avhandlar reality-tv, gamla mobiler och hipsters.

För 35 år sedan var CD-skivan här för att stanna. Det revolutionerande och nyskapande formatet fick många att överge sina vinylsamlingar.

Google jobbar med hur de kan förbättra Pixel-telefonen och nu frågar de sina användare vad de tycker om telefonen.

Apple testar en version av Apple TV med stöd för upplösningen 4K, och den nya maskinen kan lanseras redan i år.

Apple meddelar att deras utvecklarkonferens WWDC går av stapeln 5-9 juni i år, och flyttar till San José.

Tack till JohannesKBA för detta #nyhetstips!

Den största uppdateringen på länge når Pokémon Go denna vecka, med hela 80 nya monster du kan fånga på språng.