Taylor Swift gör reklam för Apple

Artisten Taylor Swift har varit kritisk till strömmande musiktjänster, men verkar numera gilla Apple Music och deltar i en reklamfilm för tjänsten.

Artisten Taylor Swift väckte uppmärksamhet förra året när hon i ett öppet brev kritiserade Apple för att inte betala ut ersättning för musik som spelas under den gratis testperioden av musiktjänsten #Apple Music. Apple ändrade sig, och när Apple Music lanserades 30 juni förra året fanns Taylor Swifts populära album 1989 där.

Nu figurerar Swift också i en ny reklamfilm för musiktjänsten. Reklamen fokuserar på de handplockade spellistorna, med musik för varje situation. Taylor Swift har också lagt upp filmen på sitt Instagram-konto, där hon skriver att den är baserad på en sann händelse.

Kommentarer
1 svar

Den här veckan listar Jakob och Andreas sina respektive topp fem teknikprylar genom tiderna.

Den som använde datorer på 80- och 90-talet kommer säkerligen att småle åt veckans fredagsvideo, signerad komikern Eddie Izzard.

Efter flera år av att kräva licenskostnader för Thunderbolt-protokollet ska det bli fritt att använda för alla. Målet är att bredda användningen av protokollet.

Pokémon Go blir inte det sista spelet som låter dig leka med fantasirika kreatur i telefonen. Magikarp Jump är den senaste titeln till IOS och Android.

Den sänkta ljudnivån innebär att Spotify nu ligger på samma nivå som Tidal och Youtube, något som hyllas av ljudfantaster.

En ansökan från Apple till den amerikanska kommunikationsmyndigheten avslöjar att företaget börjat testköra mobila höghastighetsuppkopplingar.