Apple släpper skal i vårfärger

Apple har släppt en rad nya färgalternativ för skal till Iphone och Ipad.

Under gårdagens direktsända event presenterade Apple flera nya produkter. Mest uppmärksamhet fick så klart nya Iphone SE och Ipad Pro, men även en rad nya tillbehör har dykt upp i Apples webbshop.

Bland annat har Apple introducerat en rad nya vårfärger för sina skal till Iphone och Ipad. Apples silikonskal för Iphone 6S och 6S Plus finns nu att köpa i gul, aprikos, ljusrosa, syrenblå, kungsblå och mynta. Försvunnit har de tidigare färgerna blått, turkosa och rosa gjort, vilket gör att det nu finns sammanlagt fjorton olika färgval.

Även Apples läderskal för Iphone 6S och 6S Plus har fått nya färger, nämligen ockra, stormgrå och oceanblå. Apple har också släppt läderskal till nya Iphone SE, som finns i de två färgerna midnattsblå och svart. Apple har också uppdaterat informationen om skal och fodral till den tidigare Iphone 5S att dessa passar till Iphone SE.

Apple har också släppt silikonskal och Smart Cover för nya Ipad Pro 9,7 tum och båda finns tillgängliga i färgerna vit, sten, gul, aprikos, ljusrosa, midnattsblå, lavendel, syrenblå, kungsblå, mynta, grafitgrå och röd. Silikonskalen och Smart Cover för Ipad Mini 4 har också fått de nya vårfärgerna gul, aprikos, ljusrosa, syrenblå, kungsblå och mynta.

Skriven av Jakob Nilsson

Ännu ett spel baserat på den tecknade tv-serien Futurama är på gång för mobiler, och enligt seriens skapare Matt Groening kan även några nya avsnitt medfölja.

Samsungs nya mobilprocessor Exynos 9 Series 8895 utlovar hög prestanda med kapacitet för virtuell verklighet och avancerad 3D-grafik.

Företaget Colorwear erbjuder sig att efterbehandla Airpods i upp till 58 olika nyanser.

Sent förra året köpte Fitbit den omtyckta tillverkaren Pebble, och lade ner dess produktion av smarta klockor. Nu avslöjas köpesumman.

Samsungs nya mobiltelefon Galaxy S8 Plus får stöd för trådlös laddning, innehåller bland annat ögonskanner och blir damm- och vattentålig enligt läckta specifikationer.

En rapport från analysföretaget Sensor Tower visar att IOS-användare spenderar mest på appar trots att de laddar ner färre appar per enhet jämfört med fjolåret.