Blizzard lovar mer World of Warcraft

Blizzard fortsätter att satsa på sin guldgruva World of Warcraft, och nu har den sjätte expansionen till onlinespelet presenterats.

Multiplayer-fenomenet World of Warcraft fortsätter, och nu har utvecklaren #Blizzard avslöjat ännu en expansion som ska ge nytt innehåll och funktioner till det populära spelet.

World of Warcraft Legion är den sjätte expansionen till grundspelet som släpptes 2004. World of Warcraft är världens mest populära så kallade MMORPG (Massive Multiplayer Online Roleplaying Game). Det är också världens mest inkomstbringande datorspel och sammanlagt har över 100 miljoner konton skapats i spelet.

På senare år har däremot populariteten dalat, och i maj 2015 uppgavs att spelet hade 7,1 miljoner prenumeranter, enligt PC Gamer. Varje ny expansion brukar dock leda till ett återtåg av många tidigare spelare som vill ta del av nya äventyr, områden, vapen och fiender.

Med Legion utlovar Blizzard en helt ny kontinent för spelare att utforska och en ny hjälteklass i form av demonjägaren (Demon Hunter). Som brukligt är har också erfarenhetsnivån höjts, och denna gång kan spelare nå ända upp till level 110.

Blizzard har inte avslöjat något datum när expansionen kommer, men en betaversion ska komma senare i år. Om tidigare lanseringar är någon indikation kan en skarp lansering väntas mot slutet av 2016.

Tillverkaren Lenovo Moto släppte ingen ny smart klocka under 2016, och har heller ingen planerad inför nästa år.

Tsuro är en klassiker bland brädspel, och IOS-versionen lever upp till sin fysiska förlaga. Det är ett perfekt tidsfördriv för familjen i väntan på julklapparna.

Geeks Julkalender fortsätter, och när femte luckan öppnas avslöjas ett förmånligt erbjudande från HP innehållande en bärbar speldator, mus och hörlurar.

Apple ger nu en utförligare förklaring till varför vissa Iphone 6S-enheter plötsligt stänger av sig.

Apple skriver i ett brev till en amerikansk myndighet att företaget satsar på framtiden för transporter genom maskininlärning och automatisering.

Redaktionen tänder det andra ljuset, provar julmust och högtalare, busar med kollegorna och så kommer det julkort.