Apple Watch-reklam fokuserar på appar

I tre nya korta reklamfilmer visar Apple upp flera appar från tredjepart som kan användas med Apple Watch.

Apple har släppt tre nya korta reklamfilmer för den smarta klockan #Apple Watch. Den här gången är det appar från tredje part som står i centrum, och varje film fokuserar på en viss kategori appar.

Den första reklamfilmen handlar om resor, och visar upp Expedia, Uber och Yelp. Den andra filmen visar träningsapparna Nike+ Running, Waterminder och MLB at Bat. Den tredje och sista filmen tar upp musik-appar genom att visa Shazam, Pacemaker och Stubhub.

Appar för Apple Watch väntas få betydligt bättre stöd i höst när Watch OS 2 kommer, och låter appar installeras direkt på klockan.

En miljard användare använder nu Whatsapp varje dag. Bara förra året var det en miljard aktiva användare per månad.

My Smart Price har släppt en ny video där renderade 3D-bilder visar hur Google Pixel 2 kan komma att se ut.

Hur mycket kan du egentligen om röstassistenterna som finns i mobilen, hemmet och på vita duken? Testa här!

Norska A-ha's 80-talshit tolkas med hjälp av förstärkt verklighet.

Youtubes musikchef bekräftar ryktena om att tjänsterna Youtube Red och Google Play Music på sikt ska slås ihop.

I en intervju berättar Apples designer Jony Ive att han inspirerades av stormtroopers i Star Wars när han tog fram designen på Apples trådlösa hörlurar Airpods.