Apple Watch-reklam fokuserar på appar

I tre nya korta reklamfilmer visar Apple upp flera appar från tredjepart som kan användas med Apple Watch.

Apple har släppt tre nya korta reklamfilmer för den smarta klockan #Apple Watch. Den här gången är det appar från tredje part som står i centrum, och varje film fokuserar på en viss kategori appar.

Den första reklamfilmen handlar om resor, och visar upp Expedia, Uber och Yelp. Den andra filmen visar träningsapparna Nike+ Running, Waterminder och MLB at Bat. Den tredje och sista filmen tar upp musik-appar genom att visa Shazam, Pacemaker och Stubhub.

Appar för Apple Watch väntas få betydligt bättre stöd i höst när Watch OS 2 kommer, och låter appar installeras direkt på klockan.

Fulkultur är tillbaka, och nu handlar det om hemska monster och farliga bestar. Eller kanske missförstådda och annorlunda individer?

Med basstationen Connect Home vill Samsung ge kontroll över det smarta hemmet, även för den som inte är hemma.

Med tillbehöret Samsung Dex förvandlas mobilen Galaxy S8 till en stationär dator.

Under sitt Unpacked-event presenterar Samsung en ny version av kameran Gear 360, med 4K-upplösning och livesändning.

Efter månader av febril rykteskarusell och läckta produktbilder är Samsung Galaxy S8 till slut officiellt presenterad.

I sitt tal under kongressen Professional Businesswomen of California pratar Hillary Clinton om sexismen inom vetenskaps- och tekniksektorn och vikten av att synliggöra den för att åstadkomma förändring.