Apple Watch-reklam fokuserar på appar

I tre nya korta reklamfilmer visar Apple upp flera appar från tredjepart som kan användas med Apple Watch.

Apple har släppt tre nya korta reklamfilmer för den smarta klockan #Apple Watch. Den här gången är det appar från tredje part som står i centrum, och varje film fokuserar på en viss kategori appar.

Den första reklamfilmen handlar om resor, och visar upp Expedia, Uber och Yelp. Den andra filmen visar träningsapparna Nike+ Running, Waterminder och MLB at Bat. Den tredje och sista filmen tar upp musik-appar genom att visa Shazam, Pacemaker och Stubhub.

Appar för Apple Watch väntas få betydligt bättre stöd i höst när Watch OS 2 kommer, och låter appar installeras direkt på klockan.

I det senaste avsnittet dyker våra fulkulturister ned i sina skivsamlingar, och pratar om den nördiga musiken, och nördiga musiker.

Appen Workflow är ett bra verktyg för att göra din Iphone mer kraftfull, och här är sju tips på praktiska arbetsflöden.

Samsung Galaxy S8 har imponerat på många sätt, men varken ansiktsavläsaren eller irisavläsaren skyddar mobilens innehåll på ett säkert sätt.

Apple och Nokia går från att strida om patent till ett affärssamarbete som ska gynna båda parterna.

Apples HR-chef Denise Young Smith har en ny roll, nämligen som ansvarig för inkludering och mångfald på företaget.

Utvecklingen på dator- och konsolplattformarna historiskt och i nutid granskas i en djupgående rapport.