Apple Watch-reklam fokuserar på appar

I tre nya korta reklamfilmer visar Apple upp flera appar från tredjepart som kan användas med Apple Watch.

Apple har släppt tre nya korta reklamfilmer för den smarta klockan #Apple Watch. Den här gången är det appar från tredje part som står i centrum, och varje film fokuserar på en viss kategori appar.

Den första reklamfilmen handlar om resor, och visar upp Expedia, Uber och Yelp. Den andra filmen visar träningsapparna Nike+ Running, Waterminder och MLB at Bat. Den tredje och sista filmen tar upp musik-appar genom att visa Shazam, Pacemaker och Stubhub.

Appar för Apple Watch väntas få betydligt bättre stöd i höst när Watch OS 2 kommer, och låter appar installeras direkt på klockan.

Veckans avsnitt avhandlar reality-tv, gamla mobiler och hipsters.

För 35 år sedan var CD-skivan här för att stanna. Det revolutionerande och nyskapande formatet fick många att överge sina vinylsamlingar.

Google jobbar med hur de kan förbättra Pixel-telefonen och nu frågar de sina användare vad de tycker om telefonen.

Apple testar en version av Apple TV med stöd för upplösningen 4K, och den nya maskinen kan lanseras redan i år.

Apple meddelar att deras utvecklarkonferens WWDC går av stapeln 5-9 juni i år, och flyttar till San José.

Tack till JohannesKBA för detta #nyhetstips!

Den största uppdateringen på länge når Pokémon Go denna vecka, med hela 80 nya monster du kan fånga på språng.