"Om det inte är en Iphone, är det inte en Iphone"

Apple har lagt upp två nya reklamfilmer för Iphone på sin Youtube-kanal. Företaget delar också fler bidrag till "Shot on Iphone 6"-kampanjen.

Apple sänder inte sina reklamfilmer här i Sverige, men de lägger däremot upp dem på sin Youtube-kanal. Nu finns två nya filmer att spana in. I den första hävdar Apple att 99 procent av alla som äger en Iphone älskar den.

I det andra klippet berättar en röst att Apple tillverkar både hårdvaran och mjukvaran som utgör Iphone och att de två delarna arbetar tillsammans. Slutklämmen är "Om det inte är en Iphone, är det inte en Iphone."

Samtidigt har Apple lagt till fler filmer till den prisade "Shot on Iphone 6"-kampanjen. Fem Iphone-ägare från fyra städer har gjort bidragen.

Skriven av Ida Blix
Kommentarer
2 svar

Den olycksdrabbade telefonen Note 7 är uppenbarligen saknad av många användare, och Samsung uppges nu planera en begränsad återkomst i hemlandet Sydkorea.

Apple fortsätter att satsa på rörlig bild för att locka fler till musiktjänsten Apple Music, och nu det senaste som fått premiär är en hiphop-dokumentär.

App Store blir en allt viktigare inkomstkälla för Apple, och bara under första halvan av detta år har butiken dragit in mer pengar än hela företaget gjorde för tio år sedan.

Med Honor 9 vill det Huawei-ägda mobilmärket bli nummer ett bland Europas unga konsumenter, och detta ska göras med dubbla kameralinser och blankpolerade färger.

Apple köper upp Sensomotoric Instruments och får därmed teknik för ögonspårning. Tekniken innefattar både virtuell och förstärkt verklighet.

Den europeiska kommissionen dömer Google till rekordböter och ålägger bolaget att ändra sina sökalgoritmer för att inte missgynna konkurrerande tjänster.