Apple världens mest värdefulla varumärke

Förra året tog Google förstaplatsen, men i år är Apple tillbaka i toppen när världens 100 mest värdefulla varumärken ska rangordnas.

Millward Browns årliga marknadsundersökning listar världens hundra mest värdefulla varumärken för tionde året i rad. Förra året toppade Google listan, men i år är Apple tillbaka längst upp och värderas till 247 miljarder dollar, en ökning med 67 procent från förra året.

Det är bland annat framgångarna med Iphone 6 och den tillhörande uppståndelsen kring Apples varumärke som ligger bakom ökningen från förra året enligt rapporten.

Under de tio år som Millward Brown har sammanställt sin rapport och topplista har Apples varumärke ökat mest av alla med hela 1 446 procent. Faktum är att företaget inte ens var med på listan första året.

Topp 10

1

Apple

247 miljarder dollar

2

Google

174 miljarder dollar

3

Microsoft

115 miljarder dollar

4

IBM

94 miljarder dollar

5

VISA

92 miljarder dollar

6

AT&T

90 miljarder dollar

7

Verizon

86 miljarder dollar

8

Coca-Cola

84 miljarder dollar

9

McDonalds

81 miljarder dollar

10

Marlboro

80 miljarder dollar

Skriven av Ida Blix

I avsnitt 27 radar Fulkultur-panelen upp en hel hög med bra tips att läsa, se på och spela under julens ledigheter.

Nu på lördag den 10:e december anordnar Geeks Gaming en spelkväll med Nintendo-tema som livesänds från Geeks lokaler i Stockholm.

I år har vår syskonsajt FZ varit ett fyrtorn för spelbevakning och glädje i hela 20 år, och detta firas med dunder och brak i kväll.

Google satsar stort på vindkraft, och meddelar att företaget kommer att använda hundra procent förnyelsebar energi från och med nästa år.

Med den sociala appen Miitomo kan du dela din julglädje med andra Nintendo-fantaster, och dessutom samla på dig rabatter på digitala Nintendo-köp.

Julglädjen fortsätter i Geeks Julkalender och bakom den sjunde luckan döljs ett paketerbjudande på en stol från Playseat för dig som tar simulatorspelen på största allvar.