Apple världens mest värdefulla varumärke

Förra året tog Google förstaplatsen, men i år är Apple tillbaka i toppen när världens 100 mest värdefulla varumärken ska rangordnas.

Millward Browns årliga marknadsundersökning listar världens hundra mest värdefulla varumärken för tionde året i rad. Förra året toppade Google listan, men i år är Apple tillbaka längst upp och värderas till 247 miljarder dollar, en ökning med 67 procent från förra året.

Det är bland annat framgångarna med Iphone 6 och den tillhörande uppståndelsen kring Apples varumärke som ligger bakom ökningen från förra året enligt rapporten.

Under de tio år som Millward Brown har sammanställt sin rapport och topplista har Apples varumärke ökat mest av alla med hela 1 446 procent. Faktum är att företaget inte ens var med på listan första året.

Topp 10

1

Apple

247 miljarder dollar

2

Google

174 miljarder dollar

3

Microsoft

115 miljarder dollar

4

IBM

94 miljarder dollar

5

VISA

92 miljarder dollar

6

AT&T

90 miljarder dollar

7

Verizon

86 miljarder dollar

8

Coca-Cola

84 miljarder dollar

9

McDonalds

81 miljarder dollar

10

Marlboro

80 miljarder dollar

Skriven av Ida Blix

Appen Workflow är ett bra verktyg för att göra din Iphone mer kraftfull, och här är sju tips på praktiska arbetsflöden.

Samsung Galaxy S8 har imponerat på många sätt, men varken ansiktsavläsaren eller irisavläsaren skyddar mobilens innehåll på ett säkert sätt.

Apple och Nokia går från att strida om patent till ett affärssamarbete som ska gynna båda parterna.

Apples HR-chef Denise Young Smith har en ny roll, nämligen som ansvarig för inkludering och mångfald på företaget.

Utvecklingen på dator- och konsolplattformarna historiskt och i nutid granskas i en djupgående rapport.

Apple har sjösatt en webbsida som går igenom fördelarna med Iphone, i syfte att få Android-användare att byta plattform.