iPod utgör 92 % av försäljningen av hårddiskbaserade MP3-spelare

Företaget NPD Group släppte en rapport igår, tisdag, som säger att de olika versionerna av iPod sammanlagt står för hela 92,1 % av nyförsäljningen för hårddiskbaserade spelare, jämfört med 82,2 % för ett år sedan. Tvåa ligger Creative med 3,7 %, och Rio-spelare står för 3,2 % av försäljningen.

Noterbart är även att iPod enligt Apple står för 65 % av den sammanlagda försäljningen av MP3-spelare, dvs inklusive flashbaserade spelare.

News.com

Originalnyhet från Engadget

Apple har sjösatt en webbsida som går igenom fördelarna med Iphone, i syfte att få Android-användare att byta plattform.

Microsoft kreativa Imac-utmanare Surface Studio kommer att börja säljas i Sverige och andra länder till sommaren.

Ryktet stämde. Nästa version av Microsofts hybriddator heter inte Surface Pro 5, utan kort och gott Surface Pro.

Bildtjänsten Instagram gör det nu möjligt att dölja bilder i ens flöde utan att behöva radera dem helt.

UPPDATERAD. Ikea ska uppdatera sin serie smarta lampor för kompatibilitet med Apple Homekit, Google Assistant och Amazon Alexa.

När amerikanska kunder får berätta hur nöjda de är med sina mobiltelefoner, är det inte de normalstora telefonerna som hamnar högst. Mest poäng får nämligen den lilla Iphone SE.