Glassföretaget Ben & Jerry lanserar ny glass på Apple‑vis

Idag introducerar glassföretaget Ben & Jerry sin nya glass Brrr-ito med hjälp av en reklamfilm som inspirerats av Apple.

Apples reklamfilm från 1984 fortsätter att inspirera andra. Nu är det glassföretaget Ben & Jerry som gjort en egen variant på filmklippet som introducerar deras nya glass Brrr-ito.

Glassen börjar säljas idag i företagets skopglassbutiker i USA. Förhoppningsvis kommer den också till Sverige så småningom för det ser onekligen gott ut. En Brrr-ito består av två skopor glass, sås och kaksmulor som rullas in i en mjuk våffla som en burrito.

Skriven av Ida Blix
Kommentarer
2 svar

Den här veckan hos 99mac: Samsung Galaxy S8, Spotifys nya hårdvara och Office-assistenten.

1984 var det inte alla som var med på tekniktåget, till exempel inte programledaren för TV-programmet Dokument Utifrån.

Ett tidigare avsomnat Apple-projekt om Swish-liknande överföringar från konsument till konsument kan ha väckts till liv igen.

Under ett event i New York har Acer presenterat nya bärbara datorer och en hälsofokuserad smart klocka.

Det råder sannerligen ingen brist på läckra koncept för hur Apples produkter skulle kunna se ut, och det senaste konceptet gäller Macbook Pro.

Prestandasiffror från vad som påstås vara resultat för Apples kommande systemkrets A11 krossar allt motstånd i mätverktyget Geekbench.