Apple letar personal från mode- och lyxbutiker

Inför lanseringen av Apple Watch nyanställer Apple i sina butiker, och letar enligt uppgift särskilt efter personal med bakgrund inom mode- och lyxhandeln.

Apples nästa produktkategori, den smarta klockan #Apple Watch kommer allt närmare en lansering. I Apples fysiska butiker förbereds det också för klockan, och enligt interna dokument rekryterar Apple personal med bakgrund inom mode- och lyxbutiker. Detta rapporterar 9to5mac.

Rekryteringarna tyder på att Apple förbereder stora förändringar i sina butiker för att sälja Apple Watch, som kallas bolagets mest personliga produkt hittills. Angela Ahrendts, som är chef över Apples butikskedja, har en liknande bakgrund som vd för det brittiska lyxvarumärket Burberry.

Det är okänt hur stora fysiska förändringar som planeras för Apples butiker, men tidigare uppgifter från Ahrendts tyder på att hon planerar omfattande förändringar för att i grunden göra om köpupplevelsen, samt att hon vill sudda ut gränsen mellan köp i fysiska butiker och via Apples webbplats.

Exakt lanseringsdatum för Apple Watch är inte heller känt, men enligt Apple kommer klockan tidigt 2015.

Kommentarer
3 svar

1984 var det inte alla som var med på tekniktåget, till exempel inte programledaren för TV-programmet Dokument Utifrån.

Ett tidigare avsomnat Apple-projekt om Swish-liknande överföringar från konsument till konsument kan ha väckts till liv igen.

Under ett event i New York har Acer presenterat nya bärbara datorer och en hälsofokuserad smart klocka.

Det råder sannerligen ingen brist på läckra koncept för hur Apples produkter skulle kunna se ut, och det senaste konceptet gäller Macbook Pro.

Prestandasiffror från vad som påstås vara resultat för Apples kommande systemkrets A11 krossar allt motstånd i mätverktyget Geekbench.

Apple har länge utvecklat en bildskärm baserad på tekniken micro-LED, och den är nu redo att integreras i nästa Apple Watch.