Apple letar personal från mode- och lyxbutiker

Inför lanseringen av Apple Watch nyanställer Apple i sina butiker, och letar enligt uppgift särskilt efter personal med bakgrund inom mode- och lyxhandeln.

Apples nästa produktkategori, den smarta klockan #Apple Watch kommer allt närmare en lansering. I Apples fysiska butiker förbereds det också för klockan, och enligt interna dokument rekryterar Apple personal med bakgrund inom mode- och lyxbutiker. Detta rapporterar 9to5mac.

Rekryteringarna tyder på att Apple förbereder stora förändringar i sina butiker för att sälja Apple Watch, som kallas bolagets mest personliga produkt hittills. Angela Ahrendts, som är chef över Apples butikskedja, har en liknande bakgrund som vd för det brittiska lyxvarumärket Burberry.

Det är okänt hur stora fysiska förändringar som planeras för Apples butiker, men tidigare uppgifter från Ahrendts tyder på att hon planerar omfattande förändringar för att i grunden göra om köpupplevelsen, samt att hon vill sudda ut gränsen mellan köp i fysiska butiker och via Apples webbplats.

Exakt lanseringsdatum för Apple Watch är inte heller känt, men enligt Apple kommer klockan tidigt 2015.

Kommentarer
3 svar

Denna vecka samlas redaktörerna Amanda och Jakob för att prata om Apples nya produkter, frånvaron av ett event, nya appar och ett I-landsproblem.

Ett av världens mest populära operativsystem fyller år, och 99mac säger grattis på födelsedagen med en video som får minnena att väckas till liv.

Apple har öppnat portarna till sin nätbutik, och de produkter som visades tidigare i veckan går nu att beställa.

Twitter överväger att börja ta betalt för vissa premiumfunktioner, bland annat kraftigare analysverktyg och mer detaljerade notiser.

Första avsnittet i dokumentärserien om punkbandet Green Day ligger nu uppe på Spotify.

Nu går det att reagera på meddelanden även i Messenger. Det går även att pinga folk i konversationer i chattklienten.