Apple Pay populärt på McDonalds

Många butiker i USA ser ett stort intresse från kunder när det gäller betalsystemet Apple Pay.

Apples mobila betalsystem har varit aktivt i ungefär en månad, men konsumenterna verkar redan omfamna det nya sättet att betala. Detta ökar också intresset för mobila betalningar i stort. Enligt New York Times säger både Google och Softcard att Apples system har bidragit till att öka medvetandet om möjligheten att betala med mobiltelefonen, vilket har medfört att fler använder även deras tjänster.

Bland betalsystemen är ändå #Apple Pay det mest populära. Whole Foods rapporterar att över 150 000 betalningar redan skett med systemet. Affärskedjan Wallgreens uppger att betalning med mobiler dubblats sedan Apple Pay lanserades, och på snabbmatskedjan McDonalds sker cirka 50 procent av mobilbetalningarna med Apple Pay. En faktor till Apples framgångar tros vara deras starka varumärke och att betalningen är väldigt enkel att genomföra.

Kommentarer
1 svar

Porsche Design har tagit sig an allt från pennor till klockor och träningsskor, men nu ger de sig in i datorbranschen med hybridenheten Book One.

Webbläsarföretaget Mozilla köper Pocket, en tjänst för att spara artiklar och andra länkar för senare läsning.

Andreas testar sin begränsade konstnärliga ådra med Samsungs nya plattor för konsumenter och proffsanvändare.

Vi tog en sväng förbi Nokia/HMD för att få testa de nya Android-telefonerna, och den nygamla retrotelefonen 3310.

Förra året köptes Withings upp av Nokia, och nu kommer företagets smarta hälsoprodukter att få Nokias namn och varumärke.

99mac:s utsända reporter Andreas Eklöv berättar om nyheterna som presenterats på Mobile World Congress.