Samsung fortsätter Apple-kritisk reklam

Samsung fortsätter sin tradition att skoja och kritisera Apples senaste produkter, nu senast Iphone 6 och Apple Watch.

Apples konkurrenter Samsung har gjort en serie nya reklamfilmer som hånar Cupertino och deras produkter. Handlingen i reklamfilmerna kretsar kring två Apple‑anställda "genier" som diskuterar Apples senaste event och produkter som Iphone 6, Apple Watch. En av filmerna får också in en känga mot den problematiska live-strömmen.

Varje film avslutas med att Samsung Galaxy Note 4 visas upp. Det finns sex filmer allt som allt, och de samlas på Samsungs Youtube-kanal under titeln "It Doesn´t Take a Genius" [sv: det krävs inte ett geni"].

Skriven av Jakob Nilsson
Kommentarer
15 svar

Bolaget Magine lägger ner sin svenska TV-tjänst, efter att inte fått igenom avtal med Visat och TV4.

Apples videoredigeringsprogram Final Cut Pro X har nu två miljoner aktiva användare enligt företaget.

Kevan Atteberry har designat av en av de mest avskydda funktionerna i Microsoft Office, nämligen assistenten Clippy. I en intervju berättar han om hat och hyllningar.

Google har uppdaterat sina karttjänster, och appen i IOS och Android kan nu komma ihåg var du parkerade.

Nästa Iphone kan få Touch ID-sensorn på baksidan istället för inbyggd i skärmen, enligt nya uppgifter.

Superhjältar, trollkarlar och rymdäventyrare står på menyn när Fulkultur sätter Marvels filmuniversum under luppen.