Samsung fortsätter Apple-kritisk reklam

Samsung fortsätter sin tradition att skoja och kritisera Apples senaste produkter, nu senast Iphone 6 och Apple Watch.

Apples konkurrenter Samsung har gjort en serie nya reklamfilmer som hånar Cupertino och deras produkter. Handlingen i reklamfilmerna kretsar kring två Apple‑anställda "genier" som diskuterar Apples senaste event och produkter som Iphone 6, Apple Watch. En av filmerna får också in en känga mot den problematiska live-strömmen.

Varje film avslutas med att Samsung Galaxy Note 4 visas upp. Det finns sex filmer allt som allt, och de samlas på Samsungs Youtube-kanal under titeln "It Doesn´t Take a Genius" [sv: det krävs inte ett geni"].

Skriven av Jakob Nilsson
Kommentarer
15 svar

Med Honor 9 vill det Huawei-ägda mobilmärket bli nummer ett bland Europas unga konsumenter, och detta ska göras med dubbla kameralinser och blankpolerade färger.

Apple köper upp Sensomotoric Instruments och får därmed teknik för ögonspårning. Tekniken innefattar både virtuell och förstärkt verklighet.

Den europeiska kommissionen dömer EU till rekordböter och ålägger bolaget att ändra sina sökalgoritmer för att inte missgynna konkurrerande tjänster.

Med IOS 11 blir IOS världens största plattform för förstärkt verklighet. Apple har släppt ramverkat AR Kit till utvecklare som visar upp möjligheterna i flera videoklipp.

Som utannonserat under WWDC har Apple nu gjort en första betaversion av IOS 11 för Iphone och Ipad tillgänglig för allmänheten.

Gör telefonen till en livräddare

Skaffa dig ett medicinskt ID

IOS innehåller en enkel funktion som kan rädda ditt liv. Har du inte redan aktiverat och fyllt i ditt medicinska ID berättar vi hur du gör här.