Apple vinner Emmy för reklamfilm

Apple tilldelas en Emmy i kategorin Utmärkt reklamfilm för sin film Misunderstood där en pojke filmar en familjehögtid med sin Iphone.

Apple har vunnit det prestigefyllda Emmypriset för sin reklamfilm Misunderstood. Emmypriset delas årligen ut till tv-produktioner och kan ses som tv:s motsvarighet till en Oscar.

Årets upplaga är den 66:e Emmygalan och Apple tilldelas priset i kategorin Utmärkt Reklamfilm. Bland konkurrenterna i kategorin märks reklamfilmer från bland annat Nike och Budweiser.

I reklamfilmen använder en pojke en Iphone 5S för att filma en familjehögtid, och sedan klippa ihop och visa den via Airplay på en Apple TV. Filmen är producerad av Media Arts Lab, som tidigare gjort flera andra produktioner åt Apple.

Andra program som vinner Emmy i år är till exempel Orange Is The New Black, Game Of Thrones, Breaking Bad, Saturday Night Live och Sherlock.

Skriven av Jakob Nilsson

Den här veckan pratar Ida Blix och Andreas Eklöv om Apples planer för eget videomaterial, rykten om Apple Watch, nya Nokia 8 och om Apples Smart Connector.

Det är fredag och det firar vi med att titta på den senaste filmen från en drönare som flugit över Apple Park.

Affinity Photo för Ipad såldes till en början till ett reducerat pris, men nu berättar utvecklarna att det lägre priset blir kvar.

Så här samma år som Iphone fyller tio år känns det helt rätt att testa era kunskaper om gamla klassiska mobiltelefoner. Hur många rätt får du?

Med några nya videoklipp demonstrerar Apple IOS 11-funktioner för Ipad och Ipad Pro.

Apple och Paypal är bara några exempel på företag som efter händelserna i Charlottesville i USA tar krafttag mot hatsajter.