Apple vinner Emmy för reklamfilm

Apple tilldelas en Emmy i kategorin Utmärkt reklamfilm för sin film Misunderstood där en pojke filmar en familjehögtid med sin Iphone.

Apple har vunnit det prestigefyllda Emmypriset för sin reklamfilm Misunderstood. Emmypriset delas årligen ut till tv-produktioner och kan ses som tv:s motsvarighet till en Oscar.

Årets upplaga är den 66:e Emmygalan och Apple tilldelas priset i kategorin Utmärkt Reklamfilm. Bland konkurrenterna i kategorin märks reklamfilmer från bland annat Nike och Budweiser.

I reklamfilmen använder en pojke en Iphone 5S för att filma en familjehögtid, och sedan klippa ihop och visa den via Airplay på en Apple TV. Filmen är producerad av Media Arts Lab, som tidigare gjort flera andra produktioner åt Apple.

Andra program som vinner Emmy i år är till exempel Orange Is The New Black, Game Of Thrones, Breaking Bad, Saturday Night Live och Sherlock.

Skriven av Jakob Nilsson

Den här veckan hos 99mac: Samsung Galaxy S8, Spotifys nya hårdvara och Office-assistenten.

1984 var det inte alla som var med på tekniktåget, till exempel inte programledaren för TV-programmet Dokument Utifrån.

Ett tidigare avsomnat Apple-projekt om Swish-liknande överföringar från konsument till konsument kan ha väckts till liv igen.

Under ett event i New York har Acer presenterat nya bärbara datorer och en hälsofokuserad smart klocka.

Det råder sannerligen ingen brist på läckra koncept för hur Apples produkter skulle kunna se ut, och det senaste konceptet gäller Macbook Pro.

Prestandasiffror från vad som påstås vara resultat för Apples kommande systemkrets A11 krossar allt motstånd i mätverktyget Geekbench.