Apple gör mer tv-reklam internt

Apple har börjat göra egen tv-reklam och lägger ut färre uppdrag på reklambyrån Chiat\Day som de samarbetat med under många år.

Reklambyrån Chiat\Day har arbetat åt Apple under de senaste 30 åren och är kanske mest kända för att ha producerat Apples 1984-kampanj. Nu har Apple börjat göra tv-reklam själva och det betyder färre jobb åt Chiat\Day, rapporterar nyhetbyrån Bloomberg.

Ipad-reklamen Penna, [eng: Pencil], utvecklades av ett internt team på Apple och de är nu ansvariga för alla andra tv-reklamer som går just nu. Gruppen består bland annat av personal från Chiat\Day och leds av Tyler Whisnand.

Skriven av Ida Blix
Gör telefonen till en livräddare

Skaffa dig ett medicinskt ID

IOS innehåller en enkel funktion som kan rädda ditt liv. Har du inte redan aktiverat och fyllt i ditt medicinska ID berättar vi hur du gör här.

Är du nyfiken på skärmen på nya Ipad Pro? Läs då vidare för nu har vår expert Thomas Ytterberg undersökt den noga. Ida har dessutom testat batteriet.

Google kommer inte längre att söka igenom inboxen i Gmail för att bättre kunna rikta annonser.

Apples kommande superdator Imac Pro kan få både Intels serverklassade Purley-processorer innanför skalet, och stöd för Touch ID.

För 20 år sedan släpptes den första boken om Harry Potter, Facebook firar detta genom att föra in lite magi i appen.

Amanda, Andreas och Ida pratar om ljudbokstjänster, Ipad Pro och One Plus 5, en mobil som lånar friskt från Apple.