Apple vill bli kopierade - i vissa fall

Apple gör reklam för sitt miljöarbete i engelska upplagan av Metro, och passar på att leverera en känga till konkurrenten Samsung.

Det är inte bara Samsung som kan retas med sina konkurrenter i reklam. Med anledning av Earth Day har Apple idag en tryckt annons på baksidan av den engelska upplagan av tidningen Metro. Detta noterades av Twitteranvändaren David McClelland.

I annonsen belyses Apples arbete med att helt gå över till förnyelsebar energi, och innehåller en tydlig pik mot Samsung. I annonsen står bland annat att läsa "Det finns ett område där vi faktiskt uppmuntrar andra att imitera oss".

Skriven av Jakob Nilsson
Kommentarer
3 svar

Samsungs nya mobilprocessor Exynos 9 Series 8895 utlovar hög prestanda med kapacitet för virtuell verklighet och avancerad 3D-grafik.

Företaget Colorwear erbjuder sig att efterbehandla Airpods i upp till 58 olika nyanser.

Sent förra året köpte Fitbit den omtyckta tillverkaren Pebble, och lade ner dess produktion av smarta klockor. Nu avslöjas köpesumman.

Samsungs nya mobiltelefon Galaxy S8 Plus får stöd för trådlös laddning, innehåller bland annat ögonskanner och blir damm- och vattentålig enligt läckta specifikationer.

En rapport från analysföretaget Sensor Tower visar att IOS-användare spenderar mest på appar trots att de laddar ner färre appar per enhet jämfört med fjolåret.

Forskning visar att användare har tydliga preferenser när det gäller röstassistenter. Kvinnligt kodade röster är klart mest populära förutom när det gäller ämnen som datorer och teknik.