Apple vill bli kopierade - i vissa fall

Apple gör reklam för sitt miljöarbete i engelska upplagan av Metro, och passar på att leverera en känga till konkurrenten Samsung.

Det är inte bara Samsung som kan retas med sina konkurrenter i reklam. Med anledning av Earth Day har Apple idag en tryckt annons på baksidan av den engelska upplagan av tidningen Metro. Detta noterades av Twitteranvändaren David McClelland.

I annonsen belyses Apples arbete med att helt gå över till förnyelsebar energi, och innehåller en tydlig pik mot Samsung. I annonsen står bland annat att läsa "Det finns ett område där vi faktiskt uppmuntrar andra att imitera oss".

Skriven av Jakob Nilsson
Kommentarer
3 svar

Nu finns Googles Kalender att ladda ner till Ipad. Appen är optimerad för den större arbetsytan men liknar på många sätt Iphone-versionen.

Ny statistik från analysföretaget Verto visar att Apple Music är tjänsten med flest unika lyssnare under februari, medan Youtube Music har högst andel engagerade användare.

Fulkultur är tillbaka, och nu handlar det om hemska monster och farliga bestar. Eller kanske missförstådda och annorlunda individer?

Med basstationen Connect Home vill Samsung ge kontroll över det smarta hemmet, även för den som inte är hemma.

Med tillbehöret Samsung Dex förvandlas mobilen Galaxy S8 till en stationär dator.

Under sitt Unpacked-event presenterar Samsung en ny version av kameran Gear 360, med 4K-upplösning och livesändning.