Varumärket Apple täcker nu också smycken och klockor

Nu täcker varumärket Apple också smycken och klockor i en del länder. Företaget förväntas lansera en smart klocka mot slutet av året.

Förra sommaren registrerade Apple varumärket #Iwatch i ett antal olika länder. Nu kommer fler tecken på att företaget arbetar med någon form av smart klocka då de utökar varumärket Apple till att täcka också smycken och klockor, rapporterar Macrumors.

Varumärken delas upp i 45 olika kategorier för att organisera vilken typ av varor eller tjänster som skyddas. Klockor och andra smycken är del av klass 14. Varumärket Apple har sedan tidigare inkluderat några produkter från klassen, men nu utökar och rensar företaget bland sina registeringar inom det här området.

De nya formuleringarna och skydden har lagts till i Ecuador, Mexico, Norge och Storbritannien. I hemlandet USA finns inte klass 14 med alls i dagsläget.

Skriven av Ida Blix

Enligt obekräftade uppgifter har Apple köpt det israeliska företaget Realface, som specialiserar sig på ansiktsigenkänning.

Veckans avsnitt avhandlar reality-tv, gamla mobiler och hipsters.

För 35 år sedan var CD-skivan här för att stanna. Det revolutionerande och nyskapande formatet fick många att överge sina vinylsamlingar.

Google jobbar med hur de kan förbättra Pixel-telefonen och nu frågar de sina användare vad de tycker om telefonen.

Apple testar en version av Apple TV med stöd för upplösningen 4K, och den nya maskinen kan lanseras redan i år.

Apple meddelar att deras utvecklarkonferens WWDC går av stapeln 5-9 juni i år, och flyttar till San José.

Tack till JohannesKBA för detta #nyhetstips!