Samsung pratar ner konkurrenterna i ny reklam

Ipad, Kindle och Surface är alla sämre än Samsungs Pro-serie av Galaxy-plattor – i alla fall om man tror på vad de säger i sin senaste reklamfilm.

I sin senaste reklamfilm fortsätter Samsung att lyfta fram sina egna produkters förträfflighet. Filmklippet är ungefär en minut långt och fokuserar på Samsungs nya Pro-serie av Galaxy-plattor.

Den koreanska elektronikjätten lyfter fram att deras plattor har fler pixel per tum än Ipad och att de stöder multikörning [eng: multitasking] och kan dela skärmen mellan olika appar eller fönster. Förutom Ipad får både Kindle och Microsoft Surface sig en känga i klippet som syns ovan.

Skriven av Ida Blix
Kommentarer
8 svar

Veckans avsnitt avhandlar reality-tv, gamla mobiler och hipsters.

För 35 år sedan var CD-skivan här för att stanna. Det revolutionerande och nyskapande formatet fick många att överge sina vinylsamlingar.

Google jobbar med hur de kan förbättra Pixel-telefonen och nu frågar de sina användare vad de tycker om telefonen.

Apple testar en version av Apple TV med stöd för upplösningen 4K, och den nya maskinen kan lanseras redan i år.

Apple meddelar att deras utvecklarkonferens WWDC går av stapeln 5-9 juni i år, och flyttar till San José.

Tack till JohannesKBA för detta #nyhetstips!

Den största uppdateringen på länge når Pokémon Go denna vecka, med hela 80 nya monster du kan fånga på språng.