Samsung pratar ner konkurrenterna i ny reklam

Ipad, Kindle och Surface är alla sämre än Samsungs Pro-serie av Galaxy-plattor – i alla fall om man tror på vad de säger i sin senaste reklamfilm.

I sin senaste reklamfilm fortsätter Samsung att lyfta fram sina egna produkters förträfflighet. Filmklippet är ungefär en minut långt och fokuserar på Samsungs nya Pro-serie av Galaxy-plattor.

Den koreanska elektronikjätten lyfter fram att deras plattor har fler pixel per tum än Ipad och att de stöder multikörning [eng: multitasking] och kan dela skärmen mellan olika appar eller fönster. Förutom Ipad får både Kindle och Microsoft Surface sig en känga i klippet som syns ovan.

Skriven av Ida Blix
Kommentarer
8 svar

Ett av världens mest populära operativsystem fyller år, och 99mac säger grattis på födelsedagen med en video som får minnena att väckas till liv.

Apple har öppnat portarna till sin nätbutik, och de produkter som visades tidigare i veckan går nu att beställa.

Twitter överväger att börja ta betalt för vissa premiumfunktioner, bland annat kraftigare analysverktyg och mer detaljerade notiser.

Första avsnittet i dokumentärserien om punkbandet Green Day ligger nu uppe på Spotify.

Nu går det att reagera på meddelanden även i Messenger. Det går även att pinga folk i konversationer i chattklienten.

Toshiba visar nya produkter, som inkluderar bland annat en 2-i-1-enhet med stöd för pennor och diverse tillbehör. Målgruppen är företag, men även konsumenter hoppas Toshiba kunna tjusa med de nya datorerna.