Samsung pratar ner konkurrenterna i ny reklam

Ipad, Kindle och Surface är alla sämre än Samsungs Pro-serie av Galaxy-plattor – i alla fall om man tror på vad de säger i sin senaste reklamfilm.

I sin senaste reklamfilm fortsätter Samsung att lyfta fram sina egna produkters förträfflighet. Filmklippet är ungefär en minut långt och fokuserar på Samsungs nya Pro-serie av Galaxy-plattor.

Den koreanska elektronikjätten lyfter fram att deras plattor har fler pixel per tum än Ipad och att de stöder multikörning [eng: multitasking] och kan dela skärmen mellan olika appar eller fönster. Förutom Ipad får både Kindle och Microsoft Surface sig en känga i klippet som syns ovan.

Skriven av Ida Blix
Kommentarer
8 svar

Efter ett gäng billigare telefoner är det nu dags för HMD att släppa sitt första flaggskepp som bär namnet Nokia 8.

Så här samma år som Iphone fyller tio år känns det helt rätt att testa era kunskaper om gamla klassiska mobiltelefoner. Hur många rätt får du?

Enligt nya rapporter kommer Apple att spendera omkring åtta miljarder kronor på eget videomaterial till Apple Music. Upp till tio nya serier ska släppas till tjänsten det kommande året.

Instagram rullar ut en ny – fast gammal och välbeprövad – funktion, nämligen trådade kommentarer.

Den uppdaterade versionen av den tio år gamla guldklimpen Bioshock ska även släppas till Mac-plattformen, och nu har vi även ett konkret datum.

Den skotske författarens verk i bok- och filmformat lär vara bekant för fulkulturella konsumenter, men författaren själv är sannolikt inte lika välkänd.