Säljstart i Japan

Apples hemliga påsar innehåller Macbook Air, Ipad eller Ipod

Nu när försäljningen av Apples "lucky bags" startat i Japan har kunder börjat visa upp vad som fanns i årets specialdesignade Incase-väskor.

I samband med nyår börjar många handlare att sälja "lucky bags" i Japan och Apple är inget undantag. Med start idag, 2 januari, säljer företaget ett antal speciella gåvor för 36 000 yen, motsvarande 2 250 kronor. Innehållet visade sig vara värt betydligt mer än prislappen då kunder lämnade köerna med väskor innehållande någon av följande: Macbook Air, Ipad Air, Ipad Mini eller Ipod Nano inklusive några andra produkter.

Det finns fyra olika lucky bags att köpa även om det exakta innehållet verkar variera något, enligt japanska sajten Macotakara. En av de mest värdefulla gåvorna innehöll bland annat en 11-tum Macbook Air, Apple Magic Mouse, Pill Speaker by Beats, ett rött Macbook Air-fodral och en specialdesignad t-shirt.

De andra innehöll antingen en wifi-version av Ipad Air eller första generationens Ipad Mini eller en Ipod Nano. Tillsammans med dessa kom exempelvis Apples Smart Cover, Philips Hue-lampor, Nike+ Fuelband SE, Ultimate Ears Boombox, Stem IZON View fjärrkontroll eller Square kortläsare.

Precis som tidigare år är försäljningen begränsad till Apples butiker i Japan.

Skriven av Ida Blix
Kommentarer
5 svar

Apple tros lansera en andra generationens Apple Pencil under ett event i mars i tillsammans med nya modeller av Ipad Pro.

Apple släpper omfattande uppdateringar till sina musikappar Logic Pro X för Mac OS och Garageband för IOS, med flera nya funktioner.

Nintendos framgångsrika mobilspel Super Mario Run släpps till Android-plattformen i mars månad.

Samsung följer upp den populära smartklockan Gear S2 där den större storleken och nya sensorer är de stora försäljningsargumenten.

Den nya appen TV i betaversionen av IOS 10.2 spelar inte egenrippade filmer och TV-program, men det kan handla om en bugg.

Facebooks kärleksaffär med sponsrade livevideor ser ut att ha varit kortvarig, och nu uppges fokus istället flyttas till förproducerat videomaterial.