Microsoft lockar Ipad-ägare i USA att köpa Surface

I USA och Kanada pågår nu en kampanj där Microsoft erbjuder ägare av Ipad att få presentkort på minst 200 dollar vid köp företagets surfplatta Surface.

I våras gjorde Microsoft sig lustiga över Siri på Ipad i en reklamfilm för Windows 8 på surfplattor. Nu kommer de med ett konkret erbjudande till Ipad-ägare om att få presentkort till ett värde av minst 200 dollar för en Ipad 2, 3 eller 4 vid köp av Surface RT eller Surface Pro.

Försäljningen av #Surface har gått trögt och detta är ett sätt för Microsoft att försöka locka över användare från Apples surfplattor. De har sedan tidigare sänkt priserna på både Surface RT och Surface Pro.

Erbjudandet gäller bara i Microsofts egna butiker i USA och Kanada och går inte att använda online. Presentkortet, som alltså minst är på 200 dollar, går att använda i Microsoft Store. För den som bor i USA och funderar på erbjudandet kan det vara värt att notera att Microsoft håller ett speciellt Surface-event den 23 september då Surface 2 väntas lanseras.

Det är dock troligt att den som säljer sin Ipad själv kan få ut mer pengar, en snabb koll på Blocket säger att Ipad 2 går för runt 2000 kronor här i Sverige.

Kommentarer
74 svar

Spotify arbetar på sin första egna hårdvaruprodukt i form av en uppkopplad enhet, enligt en jobbannons på företagets webbplats.

Samsung är nöjda med intresset kring Galaxy S8, och meddelar att förhandsbokningarna varit "de bästa någonsin".

99mac tänker på framtiden, och vi vill ha er hjälp. Vad tycker ni att 99mac ska vara, och vad ska det inte vara? Prata och diskutera, och hjälp oss att bygga upp något inför morgondagen.

Apple har rekryterat ytterligare en profilerad VR-expert, nämligen Jeff Norris som tidigare arbetat på NASA med projekt kring virtuell och förstärkt verklighet för astronauter.

Premiären för Apples programserie Carpool Karaoke senareläggs och kommer längre fram i år.

Bristande tillgång på komponenter kan skjuta fram produktionen av Apples nästa Iphone till oktober eller november.