Nya supportsidor hos Apple

Apples supportsidor uppdateras med ny design som gör det lättare för kunder att identifiera sina problem och hitta det bästa supportalternativet.

Supportsidorna hos Apple har fått ny design som gör det lättare att hitta rätt. Produkterna är uppdelade i olika kategorier för bättre överblick och kunden får svara på några frågor om vad som är fel för att sedan bli rekommenderade det bästa supportalternativet.

Fokus ligger på att kunden ska få kontakt med en supportanställd. Det står hur lång väntetid det är om man vill ringa in, men kunder kan exempelvis också boka tid hos en Apple-butik. I USA kan kunder chatta med Apples support 24 timmar om dygnget, 7 dagar i veckan. Den tjänsten har inte lanserats i Sverige än.

Skriven av Ida Blix
Kommentarer
3 svar

Amanda och Jakob pratar årets kommande mobiltelefoner, bluetooth, mutskandaler och flygande bilar.

Idag blev vi tio miljoner invånare i Sverige, och detta firar 99mac med ett av Hans Roslings kända föredrag om global befolkningstillväxt.

En dödsenkel guide på nätet för de som inte vet vilken sladd de ska köpa.

Den blivande amerikanske presidenten Donald Trump har bytt sin Android-telefon mot en annan enhet, som enligt källor är "säker och krypterad".

Unicode-kommittén ska träffa Apple nästa vecka för att diskutera den rödhårige emoji-symbolens vara eller icke vara.

Apple släpper uppdateringar till sin svit av videoredigeringsappar, med prestandaförbättringar, buggfixar och mindre åtgärder.