Nya supportsidor hos Apple

Apples supportsidor uppdateras med ny design som gör det lättare för kunder att identifiera sina problem och hitta det bästa supportalternativet.

Supportsidorna hos Apple har fått ny design som gör det lättare att hitta rätt. Produkterna är uppdelade i olika kategorier för bättre överblick och kunden får svara på några frågor om vad som är fel för att sedan bli rekommenderade det bästa supportalternativet.

Fokus ligger på att kunden ska få kontakt med en supportanställd. Det står hur lång väntetid det är om man vill ringa in, men kunder kan exempelvis också boka tid hos en Apple-butik. I USA kan kunder chatta med Apples support 24 timmar om dygnget, 7 dagar i veckan. Den tjänsten har inte lanserats i Sverige än.

Skriven av Ida Blix
Kommentarer
3 svar

Vi tog en sväng förbi Nokia/HMD för att få testa de nya Android-telefonerna, och den nygamla retrotelefonen 3310.

Förra året köptes Withings upp av Nokia, och nu kommer företagets smarta hälsoprodukter att få Nokias namn och varumärke.

99mac:s utsända reporter Andreas Eklöv berättar om nyheterna som presenterats på Mobile World Congress.

Sonys konferens under MWC 2017 fokuserade på trådlösa hörlurar, koncepttekniker för framtiden och en ny smartphone.

Huaweis nya smartklocka utlovar god batteritid och ett antal nya funktioner samt det nya operativsystemet Android Wear 2.0.

Som väntat presenterade Huawei en ny flaggskeppstelefon i ett stort antal färger och utföranden.