Nya supportsidor hos Apple

Apples supportsidor uppdateras med ny design som gör det lättare för kunder att identifiera sina problem och hitta det bästa supportalternativet.

Supportsidorna hos Apple har fått ny design som gör det lättare att hitta rätt. Produkterna är uppdelade i olika kategorier för bättre överblick och kunden får svara på några frågor om vad som är fel för att sedan bli rekommenderade det bästa supportalternativet.

Fokus ligger på att kunden ska få kontakt med en supportanställd. Det står hur lång väntetid det är om man vill ringa in, men kunder kan exempelvis också boka tid hos en Apple-butik. I USA kan kunder chatta med Apples support 24 timmar om dygnget, 7 dagar i veckan. Den tjänsten har inte lanserats i Sverige än.

Skriven av Ida Blix
Kommentarer
3 svar
Gör telefonen till en livräddare

Skaffa dig ett medicinskt ID

IOS innehåller en enkel funktion som kan rädda ditt liv. Har du inte redan aktiverat och fyllt i ditt medicinska ID berättar vi hur du gör här.

Är du nyfiken på skärmen på nya Ipad Pro? Läs då vidare för nu har vår expert Thomas Ytterberg undersökt den noga. Ida har dessutom testat batteriet.

Google kommer inte längre att söka igenom inboxen i Gmail för att bättre kunna rikta annonser.

Apples kommande superdator Imac Pro kan få både Intels serverklassade Purley-processorer innanför skalet, och stöd för Touch ID.

För 20 år sedan släpptes den första boken om Harry Potter, Facebook firar detta genom att föra in lite magi i appen.

Amanda, Andreas och Ida pratar om ljudbokstjänster, Ipad Pro och One Plus 5, en mobil som lånar friskt från Apple.