Nya supportsidor hos Apple

Apples supportsidor uppdateras med ny design som gör det lättare för kunder att identifiera sina problem och hitta det bästa supportalternativet.

Supportsidorna hos Apple har fått ny design som gör det lättare att hitta rätt. Produkterna är uppdelade i olika kategorier för bättre överblick och kunden får svara på några frågor om vad som är fel för att sedan bli rekommenderade det bästa supportalternativet.

Fokus ligger på att kunden ska få kontakt med en supportanställd. Det står hur lång väntetid det är om man vill ringa in, men kunder kan exempelvis också boka tid hos en Apple-butik. I USA kan kunder chatta med Apples support 24 timmar om dygnget, 7 dagar i veckan. Den tjänsten har inte lanserats i Sverige än.

Skriven av Ida Blix
Kommentarer
3 svar

I avsnitt 27 radar Fulkultur-panelen upp en hel hög med bra tips att läsa, se på och spela under julens ledigheter.

Nu på lördag den 10:e december anordnar Geeks Gaming en spelkväll med Nintendo-tema som livesänds från Geeks lokaler i Stockholm.

I år har vår syskonsajt FZ varit ett fyrtorn för spelbevakning och glädje i hela 20 år, och detta firas med dunder och brak i kväll.

Google satsar stort på vindkraft, och meddelar att företaget kommer att använda hundra procent förnyelsebar energi från och med nästa år.

Med den sociala appen Miitomo kan du dela din julglädje med andra Nintendo-fantaster, och dessutom samla på dig rabatter på digitala Nintendo-köp.

Julglädjen fortsätter i Geeks Julkalender och bakom den sjunde luckan döljs ett paketerbjudande på en stol från Playseat för dig som tar simulatorspelen på största allvar.