Nya supportsidor hos Apple

Apples supportsidor uppdateras med ny design som gör det lättare för kunder att identifiera sina problem och hitta det bästa supportalternativet.

Supportsidorna hos Apple har fått ny design som gör det lättare att hitta rätt. Produkterna är uppdelade i olika kategorier för bättre överblick och kunden får svara på några frågor om vad som är fel för att sedan bli rekommenderade det bästa supportalternativet.

Fokus ligger på att kunden ska få kontakt med en supportanställd. Det står hur lång väntetid det är om man vill ringa in, men kunder kan exempelvis också boka tid hos en Apple-butik. I USA kan kunder chatta med Apples support 24 timmar om dygnget, 7 dagar i veckan. Den tjänsten har inte lanserats i Sverige än.

Skriven av Ida Blix
Kommentarer
3 svar

Appen Workflow är ett bra verktyg för att göra din Iphone mer kraftfull, och här är sju tips på praktiska arbetsflöden.

Samsung Galaxy S8 har imponerat på många sätt, men varken ansiktsavläsaren eller irisavläsaren skyddar mobilens innehåll på ett säkert sätt.

Apple och Nokia går från att strida om patent till ett affärssamarbete som ska gynna båda parterna.

Apples HR-chef Denise Young Smith har en ny roll, nämligen som ansvarig för inkludering och mångfald på företaget.

Utvecklingen på dator- och konsolplattformarna historiskt och i nutid granskas i en djupgående rapport.

Apple har sjösatt en webbsida som går igenom fördelarna med Iphone, i syfte att få Android-användare att byta plattform.