Vinn presentkort värt 2 000 kronor och Apple TV i tävling med Inwarehouse

Webbutiken Inwarehouse ställer upp till tävling för 99mac:s medlemmar. Ta chansen att vinna ett välfyllt presentkort eller en ny Apple TV.

I Hollywood-produktioner har produktplaceringar blivit standard, även om det inte alltid görs så himla snyggt. Det förekommer ofta närbilder på märken eller logotyper på datorer, bilar och mobiltelefoner.

Tillsammans med webbutiken Inwarehouse ger 99mac dig chansen att vinna fina priser. Det du behöver göra för att vara med är att leta upp en episk filmscen och montera in Inwarehouse logotyp. Ungefär hur det kan se ut ser du i exemplet ovan. Deltagarna tävlar om ett presentkort värt 2 000 kronor och andrapristagaren får en Apple TV.

Instruktioner

  • Leta upp en passande bildruta ur valfri filmscen

  • Använd ett bildbehandlingsprogram för att infoga Inwarehouse-logotyp i scenen

  • Ladda upp bidraget på valfri bilduppladdningstjänst, exempelvis Postimage, Dropbox eller TinyPic

  • Visa upp bilden i diskussionstråden till denna tävling. Lätt som en plätt!

Vinnare utses av en jury – humor och uppfinningsrikedom premieras! Tävlingen pågår till och med den 3 juni 2013. Vinnare kontaktats via forumets interna system för privata meddelanden. Lycka till!

Skriven av Ida Blix

Ett av världens mest populära operativsystem fyller år, och 99mac säger grattis på födelsedagen med en video som får minnena att väckas till liv.

Apple har öppnat portarna till sin nätbutik, och de produkter som visades tidigare i veckan går nu att beställa.

Twitter överväger att börja ta betalt för vissa premiumfunktioner, bland annat kraftigare analysverktyg och mer detaljerade notiser.

Första avsnittet i dokumentärserien om punkbandet Green Day ligger nu uppe på Spotify.

Nu går det att reagera på meddelanden även i Messenger. Det går även att pinga folk i konversationer i chattklienten.

Toshiba visar nya produkter, som inkluderar bland annat en 2-i-1-enhet med stöd för pennor och diverse tillbehör. Målgruppen är företag, men även konsumenter hoppas Toshiba kunna tjusa med de nya datorerna.