Apple näst största varumärket

Interbrand gör en årlig rankning av världens varumärken. I år har Apple tagit ett rejält steg uppåt och hamnar som nummer två efter Coca Cola.

Coca Cola har haft första platsen under många år när varumärkeskonsulterna på Interbrand värderar världens stora varumärken.

Förra året värderade varumärkeskonsulterna på Interbrand Apple till 33,5 miljarder dollar vilket räckte till en åttonde plats. I år står företaget för den största ökningen och värderas till 76,6 miljarder dollar, det motsvarar ungefär 500 miljarder svenska kronor.

Amazon ökade näst mest och fick i år en tjugonde plats. Google, Samsung och modeföretaget Burberry ökade också mycket.

Interbrand kollar på tre faktorer när de värderar världens varumärken. Hur går det med finanserna för varumärkets produkter eller tjänster? Vilken roll spelar varumärket när konsumenterna ska välja vad de ska köpa? Slutligen kollar Interbrand hur duktigt varumärket är på att leverera enligt förväntningarna.

Skriven av Ida Blix

I framtiden kan det vara möjligt att använda Samsung Pay på andra enheter än Samsung-telefoner.

Nu är dagen är kommen. Apple har plockat bort Ipod Nano och Ipod Shuffle från sina sajter runt om i världen. Ipod Touch är ensam kvar med ny lagring och nytt pris.

Hur mycket kan du egentligen om röstassistenterna som finns i mobilen, hemmet och på vita duken? Testa här!

En miljard användare använder nu Whatsapp varje dag. Bara förra året var det en miljard aktiva användare per månad.

My Smart Price har släppt en ny video där renderade 3D-bilder visar hur Google Pixel 2 kan komma att se ut.

Norska A-ha's 80-talshit tolkas med hjälp av förstärkt verklighet.