MacBook Pro får Core 2 Duo-processor

Efter en tids spekulationer uppdaterade Apple idag MacBook Pro-serien. Det rör sig om en mindre uppdatering där den främsta nyheten är att processorn, som väntat, bytts ut till en Core 2 Duo-processor.

En annan nyhet är att även 15-tumsmodellen numera har FW800, något som kritiserades förut. Alla modeller har också dubbelt så mycket minne och större hårddisk.

Information om specar och pris från svenska Apple Store:

15 tum: 2,16 GHz Intel Core 2 Duo
Upplösningen 1440 x 900
1 GB minne
120 GB hårddisk
6x SuperDrive för skivor i dubbla lager
ATI Mobility Radeon X1600-grafik med 128 MB SDRAM
Färdig att skickas efter: 4 dagar
Gratis frakt
SEK 19.595,00
(SEK 15.676,00 exkl. moms)

15 tum: 2,33 GHz Intel Core 2 Duo
Upplösningen 1440 x 900
2 GB minne
120 GB hårddisk
6x SuperDrive för skivor i dubbla lager
ATI Mobility Radeon X1600-grafik med 256 MB SDRAM
Färdig att skickas efter: 4 dagar
Gratis frakt
SEK 24.495,00
(SEK 19.596,00 exkl. moms)

17 tum: 2,33 GHz Intel Core 2 Duo
Upplösningen 1680 x 1050
2 GB minne
160 GB hårddisk
8x SuperDrive i dubbla lager
ATI Mobility Radeon X1600-grafik med 256 MB SDRAM
Färdig att skickas efter: 7 - 10 dagar
Gratis frakt
SEK 27.495,00
(SEK 21.996,00 exkl. moms)

Läs mer hos Apple: Apple - MacBook Pro

Klicka här för att köpa nya MacBook Pro hos Apple Store och samtidigt stödja 99mac

Kommentarer
100 svar

Tre pappor diskuterar hur ens barn ska fås att tycka om rätt böcker, filmer och spel. Är det ens viktigt, och vad händer om barnet börjar gilla sport istället?

För att vara en mobilmässa har det inte funnits ett överflöd av telefoner att välja mellan, men Andreas har hittat en klar favorit.

Efter att ha missat företagets pressevent har vi istället tagit chansen att klämma på deras nya produkter i Huaweis område på mässan.

En bild på vad som uppges vara Samsungs nya telefon Galaxy S8 har publicerats på Twitter, och tycks bekräfta många av förhandsryktena kring mobilen.

Under årets MWC-mässa visar Lenovo uppdaterade produkter i företagets utbud av bärbara datorer och surfplattor.

Apple kryddar sin musiktjänst med Yotube-fenomen och reality-serier för att utmana Spotify i kampen om kundernas hundralapp, och allt handlar om att locka en av de mest inflytelserika köpgrupperna.