TEST: Waterfield Designs skydd för Wireless keyboard

Vi har fått tag på 3 olika fodral till Apple Wireless Keyboard.

Antingen tycker du det är helt onödigt med ett fodral till ditt tangentbord eller så är du så pedantiskt att du redan har ett skydd. I vilket fall så har vi tag på tre fodral (sleeves) från Waterfield Designs som du kan stoppa ditt Wireless Keyboard i när du är på resande fot.

Keyboard Sleeve
Den "lyxigaste" varianten som även finns i en längre storlek för att passa ett tangentbord med numerisk del. Utsidan är vattentätt, insidan har ordentligt med stoppning för att skydda bra. Öppningen på kortsidan går att stänga med ett knäpp-spänne. Pris $39-$42.

Keyboard Slip
Ett mer klassiskt sleeve tillverkat i tunn slitstark ballistic-nylon, insidan har lättare stoppning. Insidan kan fås i sex olika färger. Pris $20.

Keyboard Socket
Det tunnaste fodralet som är tillverkat i ett tjockare, mjukt tyg och med minimal stoppning.
Pris: $15

Gemensamt för alla tre fodralen är att passformen är mycket bra.

Det finns även matchande fodral till Trackpad.

Waterfield Designs

Höll ögonen öppna på förstasidan då vi kommer att lotta ut ett par sleeves inom kort.

Den olycksdrabbade telefonen Note 7 är uppenbarligen saknad av många användare, och Samsung uppges nu planera en begränsad återkomst i hemlandet Sydkorea.

Apple fortsätter att satsa på rörlig bild för att locka fler till musiktjänsten Apple Music, och nu det senaste som fått premiär är en hiphop-dokumentär.

App Store blir en allt viktigare inkomstkälla för Apple, och bara under första halvan av detta år har butiken dragit in mer pengar än hela företaget gjorde för tio år sedan.

Med Honor 9 vill det Huawei-ägda mobilmärket bli nummer ett bland Europas unga konsumenter, och detta ska göras med dubbla kameralinser och blankpolerade färger.

Apple köper upp Sensomotoric Instruments och får därmed teknik för ögonspårning. Tekniken innefattar både virtuell och förstärkt verklighet.

Den europeiska kommissionen dömer Google till rekordböter och ålägger bolaget att ändra sina sökalgoritmer för att inte missgynna konkurrerande tjänster.