Reklam i iTunes

Apple kommer inom kort att inleda en test period där man erbjuder annonsörer en plats i iTunes.

ESPN.com som är en av de största på att publicera podcasts innehållande reklam kommer att vara ett av företagen som är med och testar. Det rör sig till en början om en ruta längst ner till vänster i iTunes som kommer att innehålla reklam under tiden som man lyssnar på en podcast.

Enligt Spencer Wang som arbetar som analytiker på J.P. Morgan så tjänar tv bolagen 1.44$ per iTunes avsnitt och 57 cent per avsnitt på TV. Med införandet av reklam i iTunes kanske detta kan vara ett steg att minska skillnaden mellan TV och internet?

[via [url="http://www.adage.com/article.php?article_id=1..."]Advertising Age[/url]]

Kommentarer
4 svar

Samsung följer upp den populära smartklockan Gear S2 där den större storleken och nya sensorer är de stora försäljningsargumenten.

Den nya appen TV i betaversionen av IOS 10.2 spelar inte egenrippade filmer och TV-program, men det kan handla om en bugg.

Facebooks kärleksaffär med sponsrade livevideor ser ut att ha varit kortvarig, och nu uppges fokus istället flyttas till förproducerat videomaterial.

Enligt Verizon använder tusentals personer fortfarande Note 7, och nu stoppar operatören samtal med den osäkra telefonen.

Komikern Jerry Seinfeld flyttar sin populära intervjuserie Comedians in Cars Getting Coffee till Netflix, och spelar dessutom in två exklusiva ståupp-shower.

Folkbildningen fortsätter, när podden Fulkultur pratar och tipsar om tecknade serier i vitt skilda genrer och ämnen.