Reklam i iTunes

Apple kommer inom kort att inleda en test period där man erbjuder annonsörer en plats i iTunes.

ESPN.com som är en av de största på att publicera podcasts innehållande reklam kommer att vara ett av företagen som är med och testar. Det rör sig till en början om en ruta längst ner till vänster i iTunes som kommer att innehålla reklam under tiden som man lyssnar på en podcast.

Enligt Spencer Wang som arbetar som analytiker på J.P. Morgan så tjänar tv bolagen 1.44$ per iTunes avsnitt och 57 cent per avsnitt på TV. Med införandet av reklam i iTunes kanske detta kan vara ett steg att minska skillnaden mellan TV och internet?

[via [url="http://www.adage.com/article.php?article_id=1..."]Advertising Age[/url]]

Kommentarer
4 svar

Efter en tids vardagsanvändning kan 99mac konstatera att Apples nya grundmodell av Ipad levererar stort när det gäller batteritid, men den överraskar inte.

Stockholms landsting har slagit fast att digitala tjänster ska vara en garanterad möjlighet hos alla vårdgivare i länet framöver.

Svenska Spotify köper upp ännu ett företag, nämligen Niland som utvecklar AI-teknik för musikrekommendationer och sökning.

Bilder på vad som påstås vara gjutformar för Apples kommande Iphone-modeller har dykt upp på den kinesiska mikrobloggen Weibo.

Apples förlängda garantiprogram för grafikproblem som drabbat Macbook Pro från 2011 gäller inte längre, meddelar företaget.

Macstories fantiserar om ny funktionalitet till Ipad i en tre minuter lång konceptvideo för IOS 11.