iLove - Ny svensk Mactidning lanseras i Oktober!

Av en slump fick vi nys om att iLove fått utgivningstillstånd av PRV - Sveriges nästa Mactidning. Peter Esse är mannen bakom tidningen - han berättar:

"Målet är att starta en Mactidning som kommer ut åtta gånger per år och vänder sig till konsumenter som är intresserade av Mac, iPod och iPhone. Gärna switchers och personer som är nya inom respektive plattform.

Tidningen kommer distribueras genom utvalda Apple Premium Resellers - först 20st i storstäderna och på sikt genom alla återförsäljare som är intresserade av att vara med.

Tidningen kommer vara kostnadsfri för den som går till en återförsäljare och hämtar ett exemplar - i övrigt är inte priset klart. Intresseanmälningar för individuella prenumerationer är på gång men det kommer dröja ett tag innan det faktiskt går att få iLove i brevlådan.

Vi ser ett radikalt ökat intresse för Apple-produkter och det är anledningen till att vi startar tidningen.

Tidningen kommer inte finnas i tidningshyllorna - utan hos Apple-butikerna av den enkla anledningen att det är där vår läsargrupp finns. Återförsäljarna har haft en exceptionell förmåga att locka nya användare till Apple-plattformarna.

"

Jag frågar Peter vad han tror om konkurrensen från MacWorld som funnits på marknaden sedan tidernas begynnelse:

"Jag anser inte att iLove är en konkurrent till MacWorld då vi vänder oss till en helt annan målgrupp, nämligen de som är nya i Apple-världen. Det är också den gruppen användare som Apple sett sin största ökning".

Bakom tidningen står alltså Peter Esse och designbyrån Gregory. Redaktionen består även av ett antal frilansare.

Första numret kommer i mitten på Oktober och är 52 sidor tjockt. Sajten är inte redo för lansering ännu men när det är dags är adressen: Parkerad hos Loopia Webbhotell

Kommentarer
104 svar

Samsung följer upp den populära smartklockan Gear S2 där den större storleken och nya sensorer är de stora försäljningsargumenten.

Den nya appen TV i betaversionen av IOS 10.2 spelar inte egenrippade filmer och TV-program, men det kan handla om en bugg.

Facebooks kärleksaffär med sponsrade livevideor ser ut att ha varit kortvarig, och nu uppges fokus istället flyttas till förproducerat videomaterial.

Enligt Verizon använder tusentals personer fortfarande Note 7, och nu stoppar operatören samtal med den osäkra telefonen.

Komikern Jerry Seinfeld flyttar sin populära intervjuserie Comedians in Cars Getting Coffee till Netflix, och spelar dessutom in två exklusiva ståupp-shower.

Folkbildningen fortsätter, när podden Fulkultur pratar och tipsar om tecknade serier i vitt skilda genrer och ämnen.