Black Friday 2010 igång - ingen iPad men fina erbjudanden

Nu är Apples stora försäljningskampanj igång för fullt, Black Friday. Sedan länge ett bekant begrepp i USA, men på senare år har även vi i Sverige fått se fina erbjudanden.

Många hade hoppats på en svensk lansering av iPad i samband med Black Friday, men som de medlemmar som satt uppe i natt och laddade om Apple Store upptäckte (se den gamla tråden om Black Friday) kom det aldrig någon iPad.

Det behöver inte betyda att iPad inte kommer till Sverige snart, bara att den inte reas ut idag (och det var i och för sig inte så oväntat att Apple inte vill rea den det första de gör). Håll utkick nästa vecka, det finns mycket som tyder på iPad då...

Om vi glömmer iPad för tillfället och tittar närmare på Black Friday så finns det några fina erbjudanden för den shoppingsugne:

Med tanke på att det knappt råder någon priskonkurrens på Apples produkter är nästan en tusenlapp i rabatt på iMac, MacBook Pro och MacBook Air inte så illa för den som funderat på en ny Mac. Utöver dessa finns det fler produkter på rea idag (och endast idag!), kolla in alla Black Friday-erbjudanden på Apple Store.

Kommentarer
15 svar

Den olycksdrabbade telefonen Note 7 är uppenbarligen saknad av många användare, och Samsung uppges nu planera en begränsad återkomst i hemlandet Sydkorea.

Apple fortsätter att satsa på rörlig bild för att locka fler till musiktjänsten Apple Music, och nu det senaste som fått premiär är en hiphop-dokumentär.

App Store blir en allt viktigare inkomstkälla för Apple, och bara under första halvan av detta år har butiken dragit in mer pengar än hela företaget gjorde för tio år sedan.

Med Honor 9 vill det Huawei-ägda mobilmärket bli nummer ett bland Europas unga konsumenter, och detta ska göras med dubbla kameralinser och blankpolerade färger.

Apple köper upp Sensomotoric Instruments och får därmed teknik för ögonspårning. Tekniken innefattar både virtuell och förstärkt verklighet.

Den europeiska kommissionen dömer Google till rekordböter och ålägger bolaget att ändra sina sökalgoritmer för att inte missgynna konkurrerande tjänster.