Billigare att äga en .se-domän

NIC-SE har tidigare tagit 313 kronor per år för en domän under .se. Från och med 1 januari 2004 kostar det 200 kronor inklusive moms.

Sedan den 1 januari i år har .se-domänen vuxit med cirka 100 000 domännamn till dagens drygt 205 000 stycken. Den stora kundtillströmningen kan främst förklaras genom de enklare regler för .se som infördes i våras samt möjligheten att registrera domännamn med å, ä, och ö från oktober i år.

- Tillströmningen av kunder möjliggör att priset kan sänkas utan att göra avkall på vare sig kvalitet eller ambitioner. Vi vill fortsätta att säkra att .se förblir en av de mest stabila och driftsäkra toppdomänerna i världen med en god service till domännamnsinnehavarna, säger Östen Frånberg, II-stiftelsens ordförande.

Prissänkningen är ett led i II-stiftelsens ekonomiska strategi. Det nya priset gäller från januari 2004 och innefattar även nyregistreringar av domännamn.

- Det är vår förhoppning att prissänkningen ska få genomslag även hos .se:s ombud i de priser de erbjuder användarna för registrering av en .se-domän, säger Per-Olof Josefsson, VD för NIC-SE som driver .se domänen.

Det nya priset kommer att börja gälla för de innehavare som har en betalningsperiod som börjar den 1:a januari 2004. I och med det nya priset blir det även nya allmänna villkor. Dessa hittar ni på, http://www.nic-se.se/domaner/allmanna_villkor031014.shtml. Dessa allmänna villkor kommer att gälla fr.om 2004-01-01.

Kommentarer
15 svar

Ett av världens mest populära operativsystem fyller år, och 99mac säger grattis på födelsedagen med en video som får minnena att väckas till liv.

Apple har öppnat portarna till sin nätbutik, och de produkter som visades tidigare i veckan går nu att beställa.

Twitter överväger att börja ta betalt för vissa premiumfunktioner, bland annat kraftigare analysverktyg och mer detaljerade notiser.

Första avsnittet i dokumentärserien om punkbandet Green Day ligger nu uppe på Spotify.

Nu går det att reagera på meddelanden även i Messenger. Det går även att pinga folk i konversationer i chattklienten.

Toshiba visar nya produkter, som inkluderar bland annat en 2-i-1-enhet med stöd för pennor och diverse tillbehör. Målgruppen är företag, men även konsumenter hoppas Toshiba kunna tjusa med de nya datorerna.